Friday, November 14, 2008

Bir insanlik ayibi vol 5

Seveni, savunani da varmis...

Üzmez protestosuna 'çivili sopalarla' saldırı

İstanbul Üniversitesi’nde bir grup çivili sopalarla Hüseyin Üzmez’in tahliye edilmesini protesto eden kadın öğrencilere saldırdı

Vakit Yazarı Hüseyin Üzmez’in tahliye edilmesine tepki için imza toplayan bir grup kadın öğrenci, çivili sopalar taşıyan öğrencilerin saldırısına uğradı.

Dün saat 13.00 sularında İ.Ü. İktisat Fakültesi koridoruna gelip ‘Dini bütün Hüseyin Üzmez, 14 yaşında bir kıza tecavüz etti’ yazılı afişlerin kaldırılmasını isteyen ‘Müslüman Gençlik’ grubu iddiaya göre ardından tekbir getirerek çivili sopalarla saldırdı. Üç öğrenci yaralandı. Üniversite güvenlik görevlileri yetersiz kalınca çağırılan polis, üç kişiyi gözaltına aldı.

Adli Tıp Kurumu da Üzmez’e tahliye getiren Adli Tıp Raporu’nu eleştiren elemanları hakkında soruşturma başlattı. 14 yaşındaki bir kız çocuğuna cinsel istismarla suçlanan Üzmez’in “Çocuğun ruh ve beden sağlığı bozulmamıştır” diyen Adli Tıp Raporu’yla tahliyesi kamuoyunda gürültü koparınca Türk Tabipler Birliği, Adli Tıp Uzmanları Derneği, Türk Pediatri Kurumu gibi birlik ve dernekler bir kurul oluşturarak ‘Üzmez raporu’nu incelemişti. “Tahliye getiren rapor tıbbi açıdan geçersiz, hukuken yok hükmünde” diyen kurul bunu 3 Kasım’da basın toplantısıyla açıkladı. Adli Tıp ise kuruldaki birliklerde görev alan ve bu toplantıya katılan Adli Tıp’çılar Lale Tırtıl ve Serhat Gürpınar hakkında idari soruşturma açtı, uzman Elif Kırteke’nin savunması istendi. (Radikal)link

Adli Tıp: Ölüm nedeni işkence


ISTANBUL - Metris Cezaevi'nde gördüğü işkence sonucunda ölen Engin Çeber'le ilgili Adli Tıp raporu hazırlandı. Raporda, Çeber'in son dört günde gördüğü işkence sonucunda öldüğü kaydediliyor.
Halkın Hukuk Bürosu avukatı Taylan Tanay'ın verdiği bilgiye göre, Çeber'le ilgili dokuz sayfalık rapor dün dosyaya ulaştı. Raporda, Çeber'in işkence sonucunda öldüğü tespit edilirken, ölüme sebebiyet veren işkencenin de son dört günde gerçekleştiği vurgulandı. Bu da, Çeber'in cezaevinde B-2 koğuşunda kaldığı süreye denk geliyor.
Tanay, raporla ilgili bugün saat 13.00'te İstanbul Barosu'nda açıklama yapacaklarını, açıklamaya İstanbul Barosu, İstanbul Tabıp Odası ve Adli Tıp Uzmanları Derneği yetkililerin de birer temsilciyle katılacağını belirtti.(Radikal)

Thursday, November 13, 2008

Nevermind


Yüzyilin en iyi albümlerinden "nevermind" daki cocugu bulmuslar ve 17 yil sonra tekrar resmini cekmisler. Tabii yillar icerisinde özgüven kaybi olmus biraz :))

Saturday Night Fever


Bu afislerin altina yorum yazmiyordum ama buna deginmeden gecemedim. Amcamin karizmasina bak yahu. Ayrica hala bu kadin gibi dans edenler olsa ne güzel olurdu bu dunya. Bizimkiler vardi eskiden de. Heyy gidi gunler...

Fame

Barbarian Queen

WC






























Asagidaki kilotlarda pazar mali sanirim. :)) Hani arasan bulamazsin bu akdar cirkinini..

Çin Seddi

Vincent Cassell


Cok severim Vincent kardesimi. Cok basarili bir oyuncu ve hemen hemen her turlu rolu oynamis bir Fransiz olmak yetmedigi gibi dünyanin en sansli adami olarakta adlandirabiliriz kendilerini. Zira Monica Bellucci ile evli kendisi. Daha iyi filmlerde gormek istiyoruz artik. Yan roller degil de direk hikayenin bas kahramani olarak. Cok iyi karakter oyuncusu olabilecegi inancimda ayrica cok yuksektir kendisi icin.

Wednesday, November 12, 2008

Mustafa


Mustafa filmini biliyorsunuz, filmden cok filme yapilan elestirilere kafayi taktim bu aralar. Deginmek istiyorum bu yazida.

Bildiginiz gibi pek cok kose yazari veya televizyona cikan "elestirmenler" filmi izlemediklerini fakat filmde Atatürk'ün cok kötü anlatildigini ve filme gitmememiz gerektigini belirtiyorlar. Oldu canim, tamam ben gerizekaliyim, sen benim yerime karar ver. Hatta bunu filme gitmeden yap. Birde bunun üzerine para al. Birde bunu yazanlari görseniz, bi bok sanirsiniz adamlari bundan once yazdiklari ve koyduklari tavirlardan dolayi. ama gel gör ki, beyin belli bir noktada infilak ediyor bu sahislarda. Sanirim sabah kalkiyorlar ve bugun ne hakkında sallasam diye düsünüyorlar. Hic yoksa buna emek veren bir adam var. O emegindende mi utanmiyorsunuz?
Filmi izlemeden yorum yapmak, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak zaten bir bize has özellikler.

Filmi sev sevme ayri, ama bu yazilanlar, ayrica her gün bana gelen sacma sapan forward mailler cok komik ve can sıkıcı. Adamin teki yazmis; sakin cocuklarinizi goturmeyin diye. Boyle bir yorum, boyle bir genelleme dünyada yok yahu. "Das Kapital" bile sagda solda satiliyor bizimkilerin dusuncesine bak. Hayir gorende filmi sanki sacma sapan biri yapmis sanir. Can Dündar bu ülkede temiz kalmis bir kac kalemden biri. Seversin sevmezsin ayri ama temizdir bu adam ve Ataturk hakkinda sayili arsive sahip insanlardan biri.

Dedigim gibi; filmi sinemasal olarak sevmezsin, begenmedim dersin, yetersiz dersin Amenna. Ama bu yapilmiyor bazi kesimlerden. Neymis; boyu kısaymis, cok raki iciyormus, yalnizmis, gece hayatina duskunmus, capkinmis. Bu mudur yani, bu kadar mi basitsiniz? Kim raki icmiyor aramizda, kim kendini zaman zaman yalniz hissetmedi, kim karsi cinse ilgi duymuyor, kacimiz 1.80 in üzerinde su ulkede? Bunlardan dolayi birisinin Atatürk'e sevgisi saygisi azaliyorsa zaten o insan gerizekalidir ve dikkate alinmamasi gerekir. Film bu film, ister izle ister izleme. Film dedigin de tabii ki subjektif olacaktir.

O kadar kirlenmis ve o kadar deger yargilarimizi kaybetmisiz ki bir tek Atatürk kalmis deger yargimiz olarak. Onu da tanrisallastiriyoruz. Sorgulayamadigimiz gibi anlayamiyoruz bile.
Hayir madem bu kadar begenmediniz, yapin daha iyisini, tutan mi var?

Iskenceye, coplanan ogrenciye, ezilen halka, sacma sapan zamlara, egitim sistemine vs ile ilgili mail atma, bu film hakkinda at.

Bir de su sigarayla savasanlar derneginin aciklamalari var ki, tam komedi. Bugune kadar hangi filme elestiri getirmisler, hangisi hakkinda dava acip, aciklama yapmislar.

Sinirim bozuldu yine...

A Clockwork Orange -1

2001 A Space Odyssey 3

Barbarella

Tuesday, November 11, 2008

Belediye calismasi

Bosanma pastasi





Maille geldi bu resimler. Hos, kimsenin bosanmasini istemeyiz ama paylasmadan da edemedim. Bilhassa gelinin damadin kellesini tasidigi resme cok güldüm...


Monday, November 10, 2008

Yorgun Pazartesi



Cuma aksami yola cikis, pazar gecesi Ankara'ya dönüş. Kısaltilmis Istanbul özeti. Genisletecek olursak; dilli kasarli biftekli sandvic, bira bira bira, kahkaha, lock stock and 2 smoking barrels, bebek, mehtapta kahvalti, Dali yi gezis, asker özlemi, bol dedikodu, bol sohbet, anadolu sahil, ocakbasi, raki raki, kahkaha, et, et, et, et, fanile, bel altinda sınır yok, viski, sohbet, bi ara tabu, film, uzun kahvalti, cerkezkoy, sütlü nuriye, cay kahve, ye ic, tophane, balik ekmek, cay cay cay, nargile kokusu, mac, hüzün, yol, tek depo benzin, 3 bucuk saat yol, yat kalk, alarm, ptesi is...

Friday, November 7, 2008

Man versus Woman

Bu resime kadinlar mi kizsin erkekler mi emin olamadim :)

Ayaklar bas olmus...

Papillon

Groupie Girl